fredag 27 april 2012

Bää-dårande mössor ;-)

Ja, något annat kan väl dessa mössor knappast kallas? Blev störtförälskad i tyget och önskade att jag hade haft mer pengar, då hade jag köpt flera meter av varje färg. Nu blev det mest av det gröna, till några mössor och resten ska bli sommarklänningar till tjejerna. De andra färgerna köpte jag (eller, sambon köpte åt mig, snäll som han är) bara en liten bit av, lagom till fyra mössor av varje färg.

Hade med mig dessa mössor på Hobbymässan, och de som inte blev sålda där, tänkte jag försöka bli av med här! Så kanske jag får råd att köpa lite mer av det underbara tyget :-) Flickorna blev lika kära i tyget som jag, de ville helst ha en i varje färg!

Låt ditt barn möta våren i en får-mössa! :-)

Tyget är bomullstrikå, tvättas i 40° C.


Grön
36 cm.

Gul
36 cm (2 st)
42 cm. SÅLD!

Lila
40 cm.

Turkos (lite mörkare i verkligheten)
30 cm - prematur- eller dockmössa
36 cm
41 cm SÅLD!
50 cm SÅLD!







Alla mössorna kostar 125:- plus frakt, förutom den lilla prematur-/dockmössan, som kostar 60:- plus frakt. Frakten för en mössa blir 12:-

Maila mig på solaengel@gmail.com vid intresse.

Dessa mössor finns färdiga för leverans. Jag har andra tyger hemma och kan sy på beställning, men då blir leveranstiden förstås lite längre. Kontakta mig för tygalternativ.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Skulle bara vilja ha tyget i bomull också, till tygväskor och liknande...

      Radera
  2. Vilka söta! Attans att mina barn ska har så stora huvuden hela bunten.. :(

    SvaraRadera