fredag 13 april 2012

Hobbymässa på Slöjdarnas Hus!

Första dagen på det här påsklovet som solen skiner, då förbereder jag för fullt inför årets hobbymässa! Barnen är i alla fall ute och leker, alltid något. Det är en av de stora fördelarna med att bo på landet, bara att öppna dörren och springa ut!

Själv sitter jag alltså inne och syr söta fårmössor, packar ull och garn och dricker mitt te i lugn och ro. Och skriver ett litet inlägg i all hast. Ska jag hinna klart måste jag nämligen skynda mig lite. :-)

 Symaskinen går varm, och diskmaskinen får vackert vänta på urplockning.

Några mössor klara, väntar bara på att bli fållade. 

Garnkassen packas, överst ligger mitt alldeles nyspunna merinogarn. Handmålad ull, navajospunnen till ett 3-trådigt självrandande garn. Det är nästan så att jag inte vill skiljas från det... Men, jag kan ju alltid göra mer, om än det inte blir exakt likadant.

Så, den här helgen, 14-15 april, på Slöjdarnas Hus i Vännäsby. Vi har öppet mellan 10 och 16 båda dagarna, kaféet håller öppet med hembakt fika. Gör en utflykt! Det kommer inte bara att vara ull och garn, utan även annat pyssligt, så det borde finnas något för alla! Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar