torsdag 26 april 2012

Rapport från Hobbymässan

Självklart glömde jag ju kameran hemma, och har alltså inga bilder från själva mässan. Det följde dock med ett par söta muffins hem, som Kias duktiga dotter bakat! Söta i dubbel bemärkelse, vem kan motstå fåret Shaun i muffinsform? Barnen blev glada och goda var de!


I övrigt var mässan faktiskt riktigt bra! Det kom kanske lite lite besökare, men de som kom verkade nöjda. Detta trots att vi inte var så många utställare som det brukar vara, mässan höll på att bli inställd i år av olika orsaker, och då inbjudningarna kommer lite sent kan inte alla komma, så är det ju!

Jag är i alla fall glad att vi fick vara tillsammans två dagar, både utställare och besökare! Jag är ganska nöjd med att ha lyckats sälja en del, trots att det inte kom så många. Men alla som kom tyckte i alla fall att jag hade fina saker, och jag fick sälja ett kardflor ända till USA! En dam som var här och hälsade på blev förtjust i norrskens-floret och köpte ett till sin syster som tovar. Hon hade fått se norrsken på nära håll när hon flög över Island på vägen hit. De två andra norrskenen såldes till en farbror som skulle tova innetofflor och ville sätta lite färg på det gråa. Extra roligt är det när köparen är av den lite mer oväntade sorten, jag ser inte en äldre man som den typiska ullköparen ;-)

Många av de äldre som kom var också väldigt fascinerade av att jag kunde spinna. Och det på en gammal spinnrock dessutom! Det väcker minnen hos många, har jag fått erfara. Barn brukar också vara väldigt intresserade, en flicka höll nästan på att gå in i ett bord för att hon skulle se vad jag gjorde och gå samtidigt.

De andra kardfloren blev kvar, och faktiskt är jag lika glad för det, eftersom det är Bertas ull i dem. Nu ska de bli till garn, som ska bli till mormorsrutor, som ska bli till en Berta-filt. Jag har redan börjat så smått, bilder kommer framöver!

Jag fick sälja en del fårmössor också, men några är kvar. Kommer att fota och lägga upp dem här senare i veckan om någon är intresserad. Mina barn får faktiskt nöja sig med en var!

Det är roligt att stå på mässa, man får en extra liten energikick av att höra positiva kommentarer om ens arbete! Tyvärr tog den energin ganska fort slut med den gångna veckans tråkigheter, men det ska väl bli bättre, hoppas jag!

6 kommentarer:

  1. Mysigt!
    Stig är färdigstickad (igen ;P)
    Ikväll tänker jag fästa trådar och sy knappar och knapphålssöm.
    Yeyy!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart! <3

      När kommer du och gosar lamm då?

      Radera
  2. Åh, så härligt med en farbror som köper kardflor! :)

    Låter som en väldigt trevlig mässa, synd att jag bor en bit ifrån den, annars hade jag gärna kommit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får boka in det till nästa vår! Annars blir det nog fiberfestival i höst igen. Och då brukar det då komma en ullförsäljare från ditt landskap!

      Radera
  3. Var du DÄR?! Jag med! Hur kunde jag missa dig?! Var stod du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte du menar samma mässa ;-) Slöjdarnas hus var jag på, du tänker på hamnmagasinet, va?

      Så lite folk som var på Slöjdarnas hus, så tvivlar jag på att jag skulle missat dig, jag stod alldeles vid dörren.

      Radera