måndag 2 april 2012

Stickfodral

I höstas hade jag ju min auktion för Rosa Bandet. Britt, som vann auktionen ville gärna ha stickfodral som matchade stickpåsen, ett för strumpstickor och ett för Knit Pro-stickorna. Och så två fodral till, ett stort och ett litet, i annat tyg. Det är så roligt när det man gör blir uppskattat, att det används och är till både nytta och glädje!

Efter lite funderingar från båda håll om utseende och funktion började jag sy. Och så här blev resultatet:


Små fack för spetsarna, några större för kablar och kanske ett mönster, samt ett ficka med blixtlås får småsakerna. Fodralet viks på mitten och sedan på mitten igen och så finns det knytband som håller ihop det hela. Och nu bor alla fodralen i Jämtland och hjälper till att hålla ordning på stickorna hos Britt! :-) Och så ska jag sy en stickpåse till, som matchar de lila fodralen. Stickning kan visst vara en prylsport det med! ;-)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Du skulle hört alla vackra ord jag använde när min första idé inte funkade... ;-)

      Radera
  2. Åh, så snyggt och smart!

    (här ligger mina knitpros, både kablar och spetsar huller om buller i en sån gratis nessecär som följde med babybagen på bb - kke läge för en uppdatering?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag funderar själv på att överge min original-knitpro-fodral. Men så var det ju det där med att sy åt sig själv. Skomakarens barn... :-)

      Radera