lördag 15 oktober 2011

Tråkigt!

Jag försökte tipsa om auktionen nedan på Sticka Mera. Nästan genast blev jag påhoppad av en självutnämnd ordningspolis (jag ska inte skriva mer vad hon kallar sig själv, det kan ni läsa själva här) som anklagar mig för att utnyttja Sticka Mera-sidan för gratisreklam. 

Tja, Tanja, vad ska jag säga? Om jag hade velat utnyttja Sticka Mera för gratisreklam och fri marknadsföring, ja, då hade jag kunnat skriva mitt auktionstips under falskt namn. Brett på ordentligt om vilken otroligt fin blogg jag hittat och vilket underbart garn som nu auktioneras ut till förmån för Rosa Bandet.

Men se, det är inte min stil. 

Jag är ärlig när jag skriver att jag spunnit det här garnet, sytt den här påsen och pärlat de här stickmarkörerna för den här auktionens skull. För att jag vill försöka samla in lite pengar till Cancerfonden. För att jag inte har de ekonomiska resurserna att skänka 500, 1000, 50 000 kronor ur egen ficka. För att jag vill försöka ge mitt lilla bidrag till att fler kvinnor ska överleva sin bröstcancer. För att fler familjer ska få behålla sin mamma. För att fler kvinnor ska få se sina barn och barnbarn växa upp. För att fler kvinnor ska få bli gamla tillsammans med sin livskamrat. 

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Personangrepp tillåts inte i min blogg.

    Mvh Carina

    SvaraRadera
  3. Tillägg: SPECIELLT inte anonyma sådana.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det är ett väldigt fint initiativ! Bry dig inte om den bittra tanten.
    Om man lägger ett vinnande bud på garnet, följer det med något sorts manual på vad man kan göra med det? :-)
    (inte så handarbetskunnig - men villig att lära)

    SvaraRadera
  5. Christina: vi kan ha en stickkurs! ;-) Du har väl grunderna sedan syslöjden, jag lovar att det finns kvar därinne nånstans. Bara man kommer igång. För fem år sedan hade jag knappt stickat sedan slöjden, och nu gör jag ju inte annat.

    SvaraRadera
  6. ah, låter som ett toppenförslag! men det får nog vänta, håller just nu på att förbereda för 2,5 månad i Australien. Kanske ett vårprojekt! Men nu är du väl aldrig i Lomsjö längre när du har en hel farm att ta hand om. :-)

    SvaraRadera
  7. Nä, har inte varit i Lomsjö sedan i påskas. Men vi bor ju inte så långt från varandra här i Ume, det är nog lättare. Men efter Australien.

    SvaraRadera