onsdag 19 oktober 2011

Lila, lila och så lite mera lila.


Syrenlila två-trådigt ullgarn handspunnet av undertecknad. Den stora härvan har pärlor inspunna, men det syns knappt, ser jag. Den lilla härvan är exakt samma garn, fast utan pärlor. Pärlorna tog slut och jag tyckte inte det skulle bli snyggt att ta av garnet, trä på fler pärlor och sedan skarva. Istället blev det en egen härva. Troligen blir det en trekantssjal, så då börjar jag med det utan pärlor uppe i nacken, så får pärlorna komma längre ner mot udden.


Här har jag kidnappat Ellinors spinnrock, en Julia av märket Louet, som Kia på Forsbacka Gård säljer. Garnet är spunnet av lilafärgad pälsull, också den från Forsbacka och ett av mina fynd från Fiberfestivalen. Måste säga att hur nöjd jag än är med min gamla spinnrock, så finns drömmen om en nytillverkad högrock ändå... Den var ljuvlig att spinna på!


Och slutligen en hel hög handspunnet lila. Den översta lila och mörkröd pälsull, lite slarvigt spunnet. Den i mitten i mer rosa och lila toner. Och den nedersta av merinoull med lite glitter.

Finns det något avgiftningsprogram för lila?

3 kommentarer:

  1. Haha, du ska inte komplettera din beställning? ;-)

    SvaraRadera
  2. så fina garner! jag har precis färgat ull från årets skörd. Det blev så blått. sen färgade jag 200g som blev lila rosa lite likt det du har här. Visst är det skönt att låta tankarna virvla omkring för att undra vad man ska göra av allt man spinner..

    Karin

    SvaraRadera