torsdag 29 september 2011

Det blir inte mycket bloggat...

men det har sina orsaker...

Framförallt en stor orsak, som stavas fiberfestival. Där ska jag nämligen stå i helgen, och sälja garn, stickpåsar och stickmarkörer. Och kanske lite annat, om jag hinner. Dygnet har ju trots allt 24 timmar.

Läs mer på www.fiberfestivalen.se 

Jag har alltså ett bra tag ägnat all ledig tid till att spinna mer garn, köpa pärlor till stickmarkörer, leta fram tyg och strykjärn ur alla olika flyttkartonger, sy stickpåsar... Jag tror knappt jag hunnit fota något av allt jag gjort. Får komma ihåg att ta med kameran till festivalen, så att jag kan fota lite där. Innan allt (förhoppningsvis) blivit sålt.

En annan orsak stavas kaninungar. För uppenbarligen funkar Leo, kaninhannen som rymde till tjejerna i somras. Idag lyckades jag fånga en! Eller jag? Det var Signe som fångade den och rusade iväg, med Mamma Kanin tätt i hälarna. Och jag som hoppade i träskorna och sprang efter, genom rabatten, ner i hagen, bort med katten, fånga liten vettskrämd kaninunge. Himmel, vad en liten kaninunge kan skrika! Nu ligger den i en låda i köket och återhämtar sig. Den verkar vara oskadad, och jag kan inte låta bli att fascineras av katten som kan fånga en kanin och hålla tillräckligt hårt för att den inte ska lyckas ta sig lös, men tillräckligt löst för att inte skada den (förrän hon tycker att det är dags, alltså).

Dessutom vill FK ha en självskattningsrapport om min arbetsförmåga inför stundande läkarutredning. Men det känns mindre kul. Tar dock både tid och, framförallt, MASSOR av energi. :-(

Så, om jag nu skulle ta och stänga ner datorn för idag, och kanske försöka få något gjort? Vi måste visst handla lite mat också.  

1 kommentar: