söndag 11 september 2011

En utlottning! :-)

För att min spinnrock är så fin, för att den funkar så bra, för att det är så roligt att spinna garn, för att det är höst, tänkte jag ha en liten garnutlottning! Som bonus för mig själv hoppas jag på fler följare av bloggen, och lite mer kommentarer ;-)

Lämna en kommentar, och om du inte redan följer min blogg, gör det, så lottar jag ut en liten härva handspunnet garn i olika höstfärger! Handspunnet garn kostar kring 200 kr/hg, så värdet på varje härva är runt en hundring.

Skriv i kommentaren vilket garn du helst vill ha. Alla färgerna är lite mörkare och mustigare än på bilderna, åtminstone på min skärm ser de lite bleka ut.

59 g, ca 35 m. 100% ull i orange och grönt.

50 g, ca 46 m. 100% merinoull, multifärgat.

45 g, ca 30 m. 100% ull, multifärgat men mest orange.

Alla garner är tvåtrådiga, och lite ojämnt spunna. Handledsvärmare, eller effektränder till en mössa, skulle jag nog ha som lämpliga projekt.

Länka gärna det här inlägget till någon vän du tror skulle vara intresserad!

12 kommentarer:

  1. Härliga garner! Det orange-gröna garnet lockar fint : )

    SvaraRadera
  2. Så fina garner du gör! Det multifärgade i mitten gillar jag bäst!

    SvaraRadera
  3. Oh, det orange-gröna var ju verkligen jag!!! Jag följer dig via RSS nu!

    /MuuM

    SvaraRadera
  4. Mmm! Multi skulle passa mig! Du är duktig du.

    SvaraRadera
  5. det orangegröna tilltalar mej väldigt mycket, men jag väntar också på att höra var man får tag på garn och mönster till den läckra mönsterstickade mössan som Ann bar i våras när hon var i Klimpfjäll! / Solveig

    SvaraRadera
  6. Solveig: Mönstret kommer från Ruth Sörensen, så det är inte mitt mönster. Garnet är Kauni, färg EQ, finns bland annat att köpa på www.3stickor.se. Mönstret tror jag jag köpte på garnkorgen, jo, här: http://www.garnkorgen.se/product_info.php?cPath=51_357&products_id=2093

    SvaraRadera
  7. Tack alla!

    Ann: multi i mitten, eller multi längst ner?

    SvaraRadera
  8. Det multifärgade står det mitt namn på ;-)
    Självklart följer jag din blogg!

    SvaraRadera
  9. Den i mitten! Vi kan väl titta lite på min spinnrock när du kommer hit? Ska leta fram alla tillbehör.

    SvaraRadera
  10. Telis: Tänkte nästan det ;-)

    Ann: Du hyser tilltro till mina spinnrockskunskaper, hör jag... ;-)

    SvaraRadera
  11. Det i mitten föll mej i smaken. Lycka till på Fiberfestivalen! Inger

    SvaraRadera