onsdag 2 januari 2013

Hmm...

Det har varit tunt med inlägg från mig i höst. Med andra ord har det varit tjockt på andra håll i livet. :-/ Förhoppningsvis tunnar det ut lite där snart. Ni får gärna hålla en tumme eller två. :-)

Nu är det dock nytt år, vilket vi firar in med vattkoppor i huset. Jag räknar med en hel del sticktid i soffan framför bra barnfilmer, om man säger så... Så då kanske det blir lite mera bloggat också? Jag har en massa bilder både i kameran och i datorn, och en massa projekt att visa, både klara och pågående.

Jag tänkte också att 2013 ska bli ett UFO-år. Men UFO-definitionen är lite bredare än normalt, kan vi säga, för det kommer inte bara att innefatta redan pågående projekt, utan också sådant som det finns garn och mönster till, men där jag inte kommit längre än så. Och jag tänkte försöka undvika att köpa garn så långt det är möjligt.

En liten lista kanske? På sådant som ska stickas och/eller spinnas 2013.

  • Randiga barnkoftor ska få knappar - innan barnen växer ur dem.
  • En randig tröja till mig själv - där väntar jag på en garnleverantör, har bara ärmarna kvar. Fått garn!
  • Handspunnet garn till både mig och sambon - ska bli tröjor/koftor som bästaste E ska sticka i utbyte mot lammkött och baggpungar.
  • Strumpor - behövs alltid här.
  • Fler ugglemössor - ska visa bild på dem jag gjorde i höstas, lovar.
  • En kofta i solnedgångsgarnet - måste bara spinna lite upp det mörklila som ska matcha. Påbörjat!
  • Sambons slipover - bara ärm- och halskant som ska göras.
  • Min vita kofta med tappade maskor - orkar jag?
  • En uggletröja till mig själv i beige eko-ull.


Hmm. Det var mer jag tänkte på innan, men nu har jag glömt. Jag tänkte att jag skulle ge mig själv en liten utmaning; 13 UFOs under 2013. Någon som vill hänga på?

Avslutar med en bild på mina söta tomtar, det som egentligen skulle komma som julkort. Så god jul i efterskott, och ett gott nytt år! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar