onsdag 17 oktober 2012

Mera garn och lite annat

Det här garnet har jag spunnit med en speciell person i tankarna. Det är lila i flera nyanser, gotlandsull, lite mohair, tencel och så sari-silke i flera färger. Nu vet jag bara inte om jag ska vänta tills människan fyller år eller om hon ska få det direkt... 


I går snöade det, sedan regnade det och på kvällen blev det alldeles stjärnklart (och ganska kallt). När jag gick ut till garaget med de nybakade kanelbullarna kunde jag stanna upp en liten stund och titta upp på den mörka himlen, översållad med stjärnor. Ytterligare en av fördelarna med att bo på landet, långt borta från stadens ljusföroreningar. 

Och idag är det gråväder igen. Sådana dagar, när hösten visar sig från sin sämsta sida, är det gott att få sitta inne med spinnrocken eller en stickning, lyssna på brasan som sprakar i vedspisen och glömma bort tiden en stund. Men jag borde nog ta itu med lite äpplen, vi fick några kilo av svärmor när vi var där i helgen, så det ska skalas och kokas till äppelmos. En del tänkte jag också bara skala, klyfta upp och frysa in, enkelt att ta fram när det ska bakas paj eller äppelkaka till vintern.

4 kommentarer:

  1. Åh, du spinner ju så fantastiska garner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :rodna: Du behöver inte fylla på garnförrådet inför vintern? ;-)

      Radera
    2. Alltså, det vore ju VÄLDIGT lockande... onekligen...

      Radera
    3. Du får önska dig i julklapp! :-)

      Radera