måndag 7 januari 2013

Min egen Julia

I höst insåg jag att jag faktiskt sparat ihop tillräckligt för att köpa mig en alldeles egen Julia. Med lite tillägg från sambon i för tidig julklapp. Tyvärr har jag inte hunnit spinna så mycket på henne ännu, december har som sagt varit fullspäckad, både mentalt och fysiskt. Men åh, så hon spinner... jag är om möjligt ännu kärare i min egen än vad jag har varit i Ellas. Jag har spunnit barnens fiberfestivalgarn dock, och stickat pulsvärmare till julklapp, enligt beställning. Får fota dem sedan. Nästa spinnuppdrag för Julia och mig är garn till min solnedgångskofta och garn till de koftor som E ska sticka till mig och sambon.

Så, lite bilder på monteringen tillsammans med nyfiken Asta. Och den sista bilden ska vara upprätt, naturligtvis, men blogger vänder på den när jag lägger in den och jag lyckas inte vända den rätt i bloggen. Ni får vrida lite på huvudet istället. Eller på skärmen, vilket som är enklast. ;-)





I helgen har jag lyckats färdigställa inte mindre än 3 UFOn! Barnens koftor har fått knappar, totalt 24 stycken knappar... vet inte vad jag tänkte på när jag satte knapphålen så tätt. Eller jo, att det skulle komma en knapp mitt för varje rand. Men tätt blev det. Fast snyggt. Och så har sambons slipover fått ärm- och halskanter. Ska tvätta och blocka idag, så kommer bild förhoppningsvis imorgon.

Men nu ska vi passa på att gå ut och njuta av solen och vinterkylan. -15° men strålande sol och glittrande snö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar