tisdag 24 januari 2012

Mitt fina växthus...

...är inte så fint längre :-(

I går kväll upptäckte vi (eller rättare, Anki upptäckte det när hon kom och hälsade på) att växthuset rasat in. När jag var ut och tittade i mörkret i går kväll så såg det inte så farligt ut ändå, och jag tänkte att vi kanske skulle kunna fixa någon ställning och spänna en byggplast över, så skulle det gå att använda trots allt.


Men när jag gick ut nu, med lite mera ljus på det hela, så inser jag att det nog är helt förlorat... 


Från vägsidan ser det mest ut som att det är taket som kollapsat, men när man går runt på andra sidan så...


...syns det klart och tydligt att även väggarna gett vika.

Så nu är jag ledsen. Ledsen och dessutom arg. Arg på mig själv som inte tänkt på att skotta av taket, med all snö som kommit. Men det har varit så mycket annat, så växthuset har helt glömts bort.

Å andra sidan så har det varit massor med snö de två senaste vintrarna, och de förra ägarna har inte skottat av. Och det gick ju bra. Men tydligen inte nu. :-(

Blä. Hade så sett fram emot växthussäsongen, hade tänkt och planerat så att det skulle bli ännu bättre den här sommaren, och så blir det så här. Tvivlar på att försäkringen täcker ett inrasat växthus, de tycker nog (med all rätt) att jag får skylla mig själv. Men när jag ska få råd till ett nytt, det vete fåglarna...

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja. Jag vill bara gråta! Jag skulle ju plantera en massa fint, och så... inget. :-((

      Radera
  2. förargligt! Tänk att man inte kan göra saker på en gång när man tänker på det! Jag går i växthustankar och skulle gråta blod om det rasade. Stackars dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag hade nog inte ens tänkt på att det skulle rasa. Inte i januari, liksom... Men tack för omtanken!

      Radera
  3. Usch vad tråkigt, just nu dessutom när vi går mot ljusare tider och trädgårds tankar allt oftare dyker upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känner som Lotta på Bråkmakaregatan: "jaa, det är så sorgligt, och jag ska gråta och gråta..."

      Radera
  4. Åh fy vad trist! Men kolla med försäkringsbolaget ändå, man vet aldrig. *kram*

    SvaraRadera