onsdag 25 januari 2012

Egentligen...

...så skulle jag städa idag. Men igår kväll blev jag klar med den tunna eldsullen, och nystade och började tvinna. Lagom tills House tog slut på TVn så gjorde min ork det också, även om jag inte var klar. 

Förstår ni hur svårt det är att fixa motivation till att städa när garnet sitter på spinnrocken och ropar på mig? Gör mig klar, jag vill visa dig hur vacker jag blir! Jag kunde helt enkelt inte motstå ;-)


Två-trådigt blev det. 222 varv på min härvlare ger 333 vackra meter, på 106 gram garn.


Tänkte att det skulle finnas tillräckligt med dagsljus för att få bra foton ute, men det räcker inte riktigt ännu. Färgen stämmer dock lite bättre på utebilden. 

Jag är så nöjd! Finns det något jag vill ändra på så är det att nästa gång jag färgar, så skippar jag helt vita partier i kardbandet. Åtminstone när det är rött jag vill att det ska vara. Jag är inte helt ok med de lite lätt rosaaktiga partierna som skymtar till emellanåt. Det gör mindre där det är gult eller orange blandat med det vita. Och jag tror inte jag skulle bry mig så mycket om det var blått, grönt eller lila blandat med vitt heller. Men just rosa toner när man vill ha knalligt rött... njae, inte min kopp te, om jag säger så.

Betyget för ullen blir högt, trots att jag egentligen inte gillar superwashbehandlat. Mycket lättspunnen och trevlig. Finns att köpa från min får- och ullhandlare Kia.

Och städningen... ja, den finns ju kvar nu! Och så mycket roligare det blev att städa när jag fått tillbringa förmiddagen med så trevligt garn! Nu ska jag bara motstå frestelsen att ladda spinnrocken med ny ull... jag kardade ihop lite päls från Hedvig tillsammans med merinoull i helgen, som jag är väldigt sugen på att provspinna... och så lite plast/ull som ska bli ett spännande litet projekt. Men nej, städa var det ju jag skulle göra. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar