lördag 19 november 2011

Jag och Lotta på Bråkmakaregatan

Häromdagen hade jag ett ärende till Hörnefors, cirka en mil härifrån. På väg hem fick jag se en huggen gran mitt i vägen! Kanske inte vad man förväntar sig, men men, på landet kan allt hända! ;-)

Jag gissar att granen ramlat av en lastbil som varit och hämtat julgranar till försäljning inne i stan, precis som i boken "Visst kan Lotta nästan allting" av Astrid Lindgren. Och precis som Lotta, så tog jag hem granen! Jag kände ändå att det var min medmänskliga plikt att stanna och flytta granen ur vägen så att ingen skulle komma körande, få solen i ögonen och köra på den. Och det måste ju vara bättre att granen kommer till glädje och användning hemma hos oss, än att den ska ligga och ruttna upp i ett dike?

Så här ser den ut, vår julgran!

2 kommentarer: