tisdag 13 mars 2012

På landet...

...kan man ibland mötas av syner man inte riktigt var beredd på.

En morgon ropade Martina på mig nerifrån, jag var kvar upp och hjälpte Alma med kläderna. Utanför badrumsfönstret hade sambon upptäckt en lite... oväntad fönstertittare. En tjäderhöna som satt så fint nedanför fönstret. Han tog några kort genom fönstret, men tyvärr blir ju inte kvaliteten den bästa. Ni får se den i alla fall, bara så ni tror på mig!

Hon satt kvar en stund, gick sedan upp på vinbärsbusken som syns bakom henne och satt ett bra tag och tittade ut över åkern och ån. När jag öppnade ytterdörren för att släppa ut katterna tyckte hon att det blev för oroligt, så då flög hon iväg.

2 kommentarer:

  1. Detta är ju helt klart en del av charmen med att bo på landet! :)

    Här hade vi en strö-ren vid torkvindan för nån månad sedan och vid frukosten har vi ibland kunnat njuta av hur en älg travat förbi på lägdan nedanför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så kul! :-) Vi har följt älg- och rådjursspår på morgnarna när vi gått till bussen. Och rävspår. Jag är impad av våra kaniner som överlever trots mängder av räv.

      Radera