måndag 19 mars 2012

Min kväll som gräsänka

Sambon är i grannstaden med jobbet. Jag har fått barnen att sova och sitter i soffan med datorn och lite gott fika. Tyvärr fastnade jag lite (jag har en tendens att göra det...) men tanken var att bara skriva ett kort inlägg och berätta att två UFO-koftor är avslutade (även om jag inte fotat dem ännu - det kommer!) och att jag repat upp ärmen på en tredje och ska fortsätta med den. 

Planen för kvällen är således stickning, lite tv-tittande och en väntan på att kärleken ska ringa och säga godnatt. Sedan blir det sängen och lite korsord innan John Blund kommer. Faktiskt har jag blivit riktigt bra på korsord på sistone. Jag fick en prenumeration på Allers i julklapp och tidningen läser jag ut samma dag jag får den. Men sedan räcker korsorden långt, jag löser lite när jag ammar Alma till sömns på kvällen och sedan lite till innan jag själv ska sova. Jag tror att det är ett bra sätt att hålla hjärnan igång nu när jag inte klarar av att hålla tråden i en bok. Tänk, jag som alltid haft åtminstone två-tre olika böcker på gång samtidigt, nu klarar jag knappt en, särskilt inte om den är tyngre än en lättsmält deckare eller dylikt.

Det kommer att komma lite bilder på mina avslutade UFOn också. Och så måste jag ta kort på de fina tavlorna som hänger här hemma. De är något alldeles extra, jag lovar!


En bild på vackra Hedvig i vackert, norrländskt vårvinterväder, får avrunda det här inlägget. Det är taget för några veckor sedan, samma dag som jag skottade hela uppfarten för hand, men vädret var lika fint igår, när vi vandrade omkring på skaren runt gården och hängde upp fågelholkar. 20 stycken satte vi upp, så nu hoppas vi på flitigt kvittrande till våren. Några fina flugsnappare som kan rensa lite bland myggen är extra välkomna hyresgäster!

2 kommentarer:

  1. Vad fin hon är! Precis samma färger som min misse! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag såg att du hade en lite mindre hårig variant på samma färg. :-) Hon är underbar! Och nu har jag spunnit garn av hennes hår också :-)

      Radera