onsdag 1 februari 2012

Plastprojektet

Det gick bra att spinna plast-ullblandningen. Bestämde mig för att virka runt en glasburk för att få till en skål eller en ljuslykta. Helt och hållet frihandat.


Färdig att stoppas i grytan. Någon minut i hett vatten.


Och klar. Tror jag.


Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här. Jag gillar nog vanlig ull bättre. Det blev inte så hårt som jag trodde att det skulle bli, och det känns inte som att all plast smälte. Jag kanske provar på nytt en annan dag, vi får se.

2 kommentarer:

  1. Du kanske ska ha högre värme eller längre tid. Detta är ju så nytt så ingen vet riktigt hur det ska fungera.. men det är häftigt
    udda men lite småfräckt om jag får säga det... skit kul.. hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror jag ska prova värma den igen. Kan inte du komma och hälsa på nån dag, förresten?

      Radera