torsdag 2 februari 2012

Jag spinner en sjal...

Det är roligt när folk tycker att det man gör är fint. En del tycker ju att det är så fint att de vill beställa något, och det känns lite extra roligt!

I höstas frågade Anki om jag inte kunde sticka en kofta till henne. Jo, det skulle väl gå bra. Bara hon inte har några krav på leveranstid à la Ellos... Hantverk tar tid, så är det bara. Men den som väntar på nåt gott...

Nå, hon kom och hälsade på för att kolla på modeller och garner, jag har ju en del olika kvalitéer hemma (även om jag jobbar på att sticka undan lite). Hur det nu blev så slutade besöket med att hon ville ha en sjal istället för kofta, och handspunnet istället för köpegarn.

Det är riktigt, riktigt roligt att få designa något helt från grunden, särskilt med en så entusiastisk beställare! Tänk, att vara helt och hållet ensam om sitt plagg, för även om jag skulle vilja göra en till, så kan det aldrig bli exakt likadant.

Det kommer att bli en helt unik sjal, till en helt unik människa!

Och så här långt har jag kommit:


Jag tror att jag ska spinna lite till, bara för att vara på den säkra sidan. Åtminstone det grönlockiga vill jag ha lite mer av, för att inte behöva börja spinna när jag är nästan klar med stickningen, som jag fick göra med den här sjalen. Det gick ju bra det med, men nog är det lite förargligt att behöva avbryta något mitt i.

2 kommentarer:

  1. Men vad gullig du är Carina, så fina ord! Nöjet är helt på min sida, att få ha något helt unikt som är hantverk rakt igenom. De gröna lockarna ser PERFEKTA ut!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen! Nu har jag hunnit spinna lite till av det gröna, så snart ska jag sätta i gång!

      Radera