lördag 13 november 2010

Sötaste katten!

Höst och maskeraddags på dagis. Martina ville vara Findus det här året, så vi köpte färg, tröja, tights och tyg. Naturligtvis fanns det ju inte ett grönrandigt tyg, så det blev till att måla där med.

Sötaste katten på dagis blev hon i alla fall, även om svansen var frestande att dra i för några av de andra barnen.

Och så en närbild på sminkningen. Öronen och mössan syddes fast på ett diadem.

På det hela stora blev jag ganska nöjd, men får jag tid över någon gång tror jag att jag köper vit velour och brun velour i två nyanser och helt enkelt syr tröja och tights, alternativt benvärmare. Jag blev inte riktigt nöjd med hur textilfärgen beter sig när det blir så pass stora ytor som täcks. Och när resultatet inte blir som i mitt huvud, ja, då blir jag inte heller 100%-igt nöjd. Det gick bra att måla ränderna på det gröna tyget, de var så pass smala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar