måndag 10 januari 2011

En ny mössa

Martina behövde nya vinterkläder. Närmare bestämt nya täckbyxor. Det är nästan omöjligt att hitta bara täcbyxor, så det blev ett helt set. För ovanlighetens skull inte rosa(!) Kanske har hon kommit ur den "rosa perioden". Inte för att jag har något emot rosa, men ibland kan det bli för mycket av det goda ;-)

Det blev istället en snygg turkos jacka med blommor. (Byxorna var svarta, lite tråkigt, men praktiskt!) Hon hittade också en mössa på Intersport som skulle matcha, men mamman tyckte inte att en vintermössa i 100% äkta akryl var så mycket att hänga i julgranen. Alltså lovade jag henne att få välja garn, så skulle jag göra en åt henne. Så fick jag en anledning att köpa garn också! :-D

Nåja, det blev faktiskt bara ett nystan, en härva Balder från Vikinggarn. I matchande turkost! Den röda blomman ville hon egentligen ha cerise, men jag övertalade henne till att ha den röd istället. Dels hade jag rött garn hemma, dels matchar det röda handskarna.

Två glada systrar mitt i frukosten, när mamman gjort klart!

Närbild på mössan och den matchande jackan! Den är virkad i spiral, fasta maskor i bakre maskbågen. Både snabbt och snyggt! Och varm blev den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar