måndag 17 januari 2011

Det här med...

...köpstopp.

Ella har, som den sluga, beräknande kvinna hon är lurat mig att köpa tyg. Men vem kan motstå Iris Visa från Strömming Design?

Barnen kommer att älska sina nya tunikor som jag tänkte sy i det.

Lär väl bli någon gång lagom till sommaren, med tanke på att jag från och med idag är student igen. Fem veckor metodkurs, tio veckor uppsats och fem veckor "repetition av allt vi gjort innan"-kurs, sedan ska jag vara färdig socionom.

Och för den som undrar: Nej jag tänker inte bli "en sån där soc-kärring". Jag lovar, det är nog den i särklass vanligaste frågan jag fått med anledning av mina studier. Socionomyrket är så mycket bredare än så, även om jag personligen tycker att utbildningen är alldeles för inriktad på socialkontor och missbruksvård.

Apropå köpstopp så skulle jag i lördags köpa mer garn till den där tröjan jag skrev om tidigare, den som jag stickar till Almas ena fadder. Jag hamnade precis under gränsen till att få en extra stämpel i bonuskortet, så då "råkade" det följa med några nystan Eskimo hem. Faktiskt på önskemål från käre U, som fyller år nästa vecka. Det ska bli ett tovat sittunderlägg.

Köpstoppet kanske får rubriken "Medveten konsumtion" istället. Jag får inte köpa garn bara för att jag blir kär i det (har hänt mååånga gånger) men det är OK om det ska göras något nyttigt av det på en gång.

Nu åter till studierna. Nästa gång blir det lite bilder, jag lovar. Jag har ju kommit en bra bit på tröjan, och snart är sittunderlägget färdigt också, så då blir det före- och efterbild på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar