måndag 10 januari 2011

En ny kjol till mamman

I mitt julklappspysselbyte på Sjalbarn fanns bland annat en väldigt snygg tygbit från IKEA. Först hade jag tänkt att det skulle bli en tygkasse, men när Streamfamiljen var här och åt tårta på nyårsaftonen (Alma fyllde två) fick T mig på andra tankar. "Det skulle ju bli snyggt som kjol också..." sa hon här jag höll upp tyget.

Sagt och gjort. Efter Us byxändring fick jag en stund till för mig själv i syrummet, och resultatet, ja, det blev inte så illa, tycker jag. :-)

Ritade av en befintlig kjol, klippte ut och sydde ihop. En bit mudd längst upp, och så hittade jag ett passande kantband i gömmorna. Eftersom tyget är ganska kraftigt passade det extra bra med kantband, tror det hade blivit klumpigt med fåll.

En kjol att bli glad av!

4 kommentarer:

  1. Jättefin kjol, kantbandet var perfekt till :D

    SvaraRadera
  2. Fin! Va duktig du är! Kanske får lägga en beställning?! /Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra! :-) Fast jag har inte kvar av just det tyget, men det finns ju massor av vackra tyger...

      Radera