måndag 21 februari 2011

Nytt recept på köpstoppet...

Vad jag tjatar... ;-)

Har i alla fall kommit på att jag faktiskt har mer pengar som student än som föräldraledig. Så man skulle ju kunna tro att det skulle blir svårt att hålla en medveten konsumtion.

Ha! Säger jag bara. Det är lätt som en plätt. Heltidsstudier med två barn. Det finns inte tid till att sy eller sticka i någon större utsträckning, inte heller att köpa något garn.

Stickar lite på "Kalles lilla gröna" (Jo, ni SKA få se bild. Snart. Hoppas jag.) Och däremellan försäker jag få till lite sock- och vantstickning. Har repat upp en mohairkofta där garnet inte riktigt räckte (och naturligtvis fanns det inget mer att få tag på) och börjat om, denna gång utan huvan, så kanske det räcker.

2 kommentarer:

  1. Inget ont som inte har ngt gott med sig?! ;-)

    Hoppas du reder situationen med heltidsstudier samtidigt som du är hemma med barn - jag avundas dig inte!

    SvaraRadera
  2. Precis så! ;-)

    Nej, våren kommer att bli tung, det är tur att det bara är en termin. Och sambon är ju faktiskt hemma så mycket han kan han också. Och det är ju bra att spara på fp-dagarna.

    SvaraRadera