lördag 4 september 2010

Fler vägar runt köpstoppet... ;-)

När jag kom in på Ohlssons tyg igår (dumma, dumma mig, varför skulle jag dit när jag ändå inte får köpa nåt?) låg det snygg, prickig velour där på hyllan. Sån där som bara skriker åt mig: "köp mig, ta med mig hem, sy snygga muddbyxor åt barnen!" Nåja, jag lyckades hejda mig då, mest för att jag inte hade tid.

Så idag tog jag med mig sambon, älskade U, dit. Och tänk, han tyckte också att det skulle bli fina byxor till barnen. Och tada! så köpte han lite snyggt tyg till mig. Och jag har ju sluppit bryta mitt köpstopp... eller nåt.

Summa summarum ligger det nu en meter av vardera mörklila med orange prickar och rött med limegröna pricka och väntar på tillklippning. Det slank också med en liten bit limegrönt med röda prickar som ska få bli mössor.

Imorgon ska vi gå en tur på gammlias höstmarknad och se om vi hittar nåt. Jag ska i alla fall komplettera mina knitpro med metallspetsar i storlek 3 samt köpa lite sockstopp från 3 stickor.

2 kommentarer:

  1. Vad bra det är med männen i våra liv. De bruka ju lösa det mesta ;-).

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Han är bra till så mycket, min U.

    SvaraRadera