onsdag 15 september 2010

Äntligen lite bilder!

17 gram handspunnet, läckert lila garn :-) Det är inte jag som spunnit, utan min vän ella. Men jag fick det som en del av min födelsedagspresent. Tack så mycket! Men vad gör man då med 17 gram garn? Det är ju inte sååå mycket.
Jo, man köper ett nystan classic alpacka i matchande brunt och stickar sig ett par värmande, vackra muddar. Passar bra nu på höstkanten i vår kalla lägenhet (eftersom vår hyresvärd är snål så har vi inte så mycket värme på elementen förrän det blir minusgrader). Det blev en riktigt fin effekt med det lite ojämnt spunna, färgskiftande garnet i rätstickade ränder. Fast nu har jag 8 gram kvar, så jag måste hitta på något av det också. Martina har kastat långa blickar på det redan... :-)
Här kommer en bild på hela födelsedagspresenten! PUL-påsen med sköldpaddor är tänkt till skötväskan, att stoppa en använd tygblöja i när man är på språng. Sköldisar är lite speciella för solängelfamiljen och det vet ella om, så så fort hon hittar något med sköldpaddor, vare sig det är tyg eller godisar, så tänker hon på oss! Det rosa garnet är entrådigt, handfärgat ullgarn, som tillsammans med en tråd annat (troligen ett rea-mohairgarn från fonty) kommer att bli en sjal. Det blir dock inte vare sig revontuli eller Haruni, det har blivit nog många sådana det här året. Men jag måste hitta något där de vackra färgerna med sina långa skiftningar kommer fram. En feather and fan, möjligen.
Sedan en bild på ett alldeles underbart garn som jag inte kunde hålla fingrarna borta från, trots köpstoppet. Eva på Hemflit hade stickat en dragspelsbasker i detta garn, ett handmålat ull/silkegarn, och det blev så vackert att jag inte kunde låta bli. Det har blivit en variant på dragspelsbasker av det här hemma också, men lite mindre lång eftersom jag blev så rädd att garnet inte skulle räcka. Det blev en del över istället, så det blir matchande pulsvärmare bara jag kompletterar det svarta. Bild på det färdiga resultatet får vänta tills muddarna är klara, så får ni se hela setet!
Slutligen en bild på Ellas lille Arvid i nya muddjeans. Alma och Martina har fått likadana, men med annan muddfärg. Dessutom har det blivit ett helt gäng byxor i velouren jag hittade på Ohlssons, både av det prickiga jag skrev om tidigare och blommigt som jag haft hemma sedan tidigare. Har också klippt till lite byxor i kanintyget från jnydesign. Det kommer bilder när alla brallor är klara. Jag kommer knappast att behöva köpa byxor till barnen i vinter i alla fall!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar