tisdag 24 augusti 2010

En väg runt köpstoppet...

Om jag får en beställning/önskemål om något, då måste jag väl få bryta köpstoppet, eller? Så om systern vill ha benvärmare och sambon en slipover, då måste jag väl få inhandla nytt garn. För inte kan jag begära att sambon ska bära och trivas i en slipover i rosa mohair? :-D

Nä, det är svårt det här. Det finns alldeles för många vackra garner. Och alla viskar de till mig att de vill följa med mig hem...

Jag har i alla fall lyckats avsluta två mindre projekt i helgen. En Tychus-mössa till sambon och eftersom jag köpt för mycket garn, ett par matchande sockar. Bild kommer!

Sedan kom ella och hälsade på igår och hade med sig en liten försenad födelsedagspresent, en sköldpaddsmönstrad PUL-påse till våta tygblöjor och två nystan entrådigt, handfärgat ullgarn. Måste nog visa bild på det med, känner jag. När inte Alma klättrar omkring på skrivbordet samtidigt som jag försöker skriva... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar