måndag 20 september 2010

Stickar på...

Har börjat lite på Gunnar, tror det kan bli bra!

Sedan har jag färgat lite alpacka med karamellfärg till häftigt turkost. Tillsammans med varmt rött ska det bli födelsedagspresent till vännen T, SilverStream. Hoppas hon tycker om det!

Sedan syndade jag lite i fredags... Var tvungen att komplettera det svarta alpackagarnet för att kunna sticka matchande pulsvärmare till dragspelsbaskern i det ljuvliga silke-ullgarnet. Och det var väl ingen synd i sig, men däremot resten av garnerna som råkade slinka med... Älskade U tyckte så mycket om silke-ullgarnet, och när det fanns i en alldeles underbar grön färg kunde jag inte låta bli... Dessutom måste det ju matchas med något, svart alpacka blev för hårt, så det blev ett annat (lite lyxigare) garn, Lima från Rowan, i en perfekt mörkgrön nyans. Det ska så småningom bli mössa med tillhörande halsduk, alternativt en kortare halsvärmare.

Jag måste verkligen bli bättre på att hålla köpstoppet. Nu har jag dock så mycket jag vill göra, med garner jag har hemma, så det kanske går bättre nu. Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Det ska bli spännande att se hur Gunnar tar sig ut sen - och det gula garnet kommer, nån gång, typ... ;-)

    SvaraRadera