onsdag 10 december 2014

Julklappsbyte

Egentligen borde jag väl ha väntat till julafton med åtminstone några av paketen, men vem försöker jag lura? Julklappsbyte med spinntanterna är liksom lite av årets höjdpunkt. ♥

När det dök upp ett mjukt paket med många små paket inuti igår, så kunde jag inte hålla mig. Nyfiken på vad min byteskompis hittat på för något, och dessutom alldeles fruktansvärt less på denna förkylning som aldrig verkar ge sig ordentligt. Även om jag faktiskt inte längre har så täppta bihålor att jag har sprängande huvudvärk varje eftermiddag och kväll, och faktiskt kan andas genom näsan ganska ofta, vilket för övrigt gör underverk med hostan när man är utomhus, att dra i sig en massa kalluft är liksom inte så bra när man helst vill undvika hostattacker.

I alla fall, jag tyckte att jag kunde förtjäna lite ullig uppmuntran, så jag öppnade paketen. En nyckelring med wpi-tabell och omvandlare, mörk chokladbräck med torkade hallon, apelsindoftande Nisse-te, ett par fantastiskt snygga, handstickade strumpor med diskret flätmönster i tunt Opalgarn och mjukaste mjuka Shetlandsull i gröna sköna toner, från Hilltop Cloud. Grönt är kanske inte den nyans jag skulle valt själv, av någon anledning är jag dålig både på att färga och köpa grönt, både när det gäller ull och garn. Fast jag har verkligen inte något emot grönt, särskilt inte den här gröna (som inte är så illande grön som den ser ut att vara på bilden, men jag hann inte med något dagsljus idag) som är granskog och mossa. Dessutom har jag en del ofärgad Shetlandsull, om än kanske inte riktigt så mjuk som denna, som jag tänkte att jag kunde färga till något matchande, så kan jag sticka något större projekt av det. Tack igen, snälla I!




Nu ska jag bara återhämta mig lite till, så ska jag packa ihop mitt julpaket, till en annan spinntant. Det mesta är färdigt, det ska bara fixas något gott också. Räknar med att bli klar i helgen om inget oväntat dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar