onsdag 10 oktober 2012

Ett kärleksfullt byte

Under sensommaren var jag med i ett byte på Sjalbarn. Temat skulle vara kärlek, på ett eller annat sätt. Jag valde att gå mer på den färg som bytesmottagaren verkade gilla, och det faktum att hon gillar att mysa in sig i ulliga, varma plagg. Då måste ju en sjal i handspunnet (fast inte av mig) garn passa perfekt!

Nu blev inte bilden den bästa, men i mitten är det en fläta och sjalen är avslutad med en enkel rätstickad kant. Hela sjalen är slätstickad från nacken och ner, med lite extra ökningar i överkant för en finare form.


Själv fick jag ett paktet fyllt av spännande saker gjorda med stor omtanke. En bricka med servettdecoupage, med ängel och hjärtan, en scrappad ask fylld med råa, ekologiska chokladhjärtan, en pärlängel på mini-krabinhake och nästan bäst av allt, ett hemgarvat kaninskinn som jag tror ska bli handledsvärmare. Eller något annat värmande vackert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar