tisdag 9 oktober 2012

Flor

Eftersom jag glömde kameran hemma, finns det ju inga bilder från fiberfestivalen. Men kardfloren fotade jag medan jag höll på (och tänkte att jag skulle lägga ut innan, men det hanns så klart inte med).

Kanske inte världens bästa bilder, men vädret tillät inte utomhusfotografering. Mycket bra väder för att stå inne och veva kardmaskinen, dock. :-) Inget ont som inte har något got med sig, liksom. Fast nu skulle jag vilja ha torrt väder några dagar i sträck, så fåren hinner torka upp så pass att jag hinner klippa dem.

 Bombay dreams - curry
Gotlandsull i gulorange toner, glitter och sari-silke

 Bombay dreams - lila multi
Gotlandsull i lila, tencel, mohair och sari-silke i alla färger

 Bombay dreams - rosa/lila
Gotlandsull i rosa och lila toner, mohair och sari-silke

 Frost i svampskogen
Gotlandsull i mossiga toner, glitter och silkehankies, som noppar sig lite när man spinner

 Höstsymfoni
Gotlandsull i höstlövsfärg, grön tencel och kopparglitter

 Purple rain
Gotlandsull i lila, mohair och lila tencel

Ran (havsgudinnan i nordisk mytologi)
Gotlandsull i blå/petrol, mohair, turkos tencel och glitter

Det finns några olika kvar, hojta till om du är intresserad. 60:-/styck, eller 100:-/styck om du vill ha det spunnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar