torsdag 13 september 2012

Tillbaka!

Äntligen tillbaka. Nu hoppas jag att jag ska kunna ta mig i kragen lite och uppdatera bloggen lite oftare. Tack och lov har jag i alla fall tagit en massa bilder under sommaren,  även om jag inte kommit mig för att blogga. Som sagt, det har varit fullt i huvudet. Det är det egentligen fortfarande, men jag har saknat bloggandet, så nu struntar jag i det =)

Nu kommer det med andra ord att bli en hel del gamla bilder, kanske blandat med lite nya emellanåt. Först tänkte jag berätta om Astas äventyr som mamma. Hon har varit den bästa mamma man kan tänka sig, trots att hon inte fyller ett förrän imorgon. 

Fem små kattungar blev det. Här är de alldeles nyfödda, samma dag som jag lyckades köra timmerkroken i knäet. Det blev lite stressigt, när vi skulle byta kläder för att åka till vårdcentralen kom sambon ner och klagade på att katten bajsat i en väska (som jag hade bäddat med handdukar eftersom jag sett tidigare att hon varit där och bäddat). När jag haltat uppför trappen upptäckte jag att Asta flyttat sig till Almas nedersta byrålåda som stod lite på glänt. Fort ut med alla kläder och bädda med rena handdukar istället, för nu var det kattungar på gång!

När den första kom ut, med bakbenen först, blev hon nog lite förvånad och fundersam, men ganska snart lugnade hon sig och började slicka. Två kattungar kollade vi att de kom ut ordentligt, sedan var vi tvungna att åka iväg med mitt stackars knä. När vi kom hem igen var det fyra och en stund senare fem. Sedan var det tack och lov slut. Men att det kunde rymmas fem kattungar i den lilla katten...


Här är de kring fyra veckor och har brottat ner mamma för att få lite snutt. Två lurviga killar, en grå-vit kille och en grå-vit tjej. Och så mammakopian. 


Och kattungar kan sova varsomhelst. I tidskriftssamlare från IKEA, till exempel. Nu vaknade de ju för att jag tog kort på dem, men sött är det ändå.


Eller på husses axel i tv-soffan. Egentligen låg de alla på en fårskinnsfäll bredvid, men när vi satte oss kvicknade den här killen till och kröp upp på sambons axel istället.


Eller i en stor hög på vedlåren.


Och när de inte sover, så busar de. Men de är rackarns svåra att fånga på kort då.

Så. Det kommer att komma fler inlägg. Bland annat har jag fått en beställningssjal klar, som faktiskt blev så snygg att jag inte vill lämna den ifrån mig. Och så lite bilder på fåren. Och lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar