torsdag 13 september 2012

En regnbågssjal

Ja, jag kan ju lika gärna blogga lite när halsen ändå värker så att jag knappt ens kan dricka te...

I somras hälsade Joanna med familj på. Vi var ju där i våras och fick en massa fina växter och nu kom de och hälsade på och fick lite ull för att tova med sig hem. I alla fall fick Joanna syn på min regnbågs-revontuli och ville ha något liknande. 

Jag har modifierat revontuli-mönstret, eftersom jag inte tycker att början är särskilt snygg. Även minskningarna är annorlunda mot originalet för att jag tycker det är snyggare med raka minskningar på den här typen av sjal. Ökningarna är förresten också annorlunda. Hmm. Det är nog ingen revontuli längre, helt enkelt ;-)

Garnet är Kauni EQ, från 3 stickor. 160 g och nästan hela nystanet gick åt.




Jag är supernöjd och hoppas att Joanna blir det också. Kauni-garnet är så härligt med sina färgskiftningar, även om det inte är det allra mjukaste. 

2 kommentarer:

  1. Bara helt UNDERBAR!

    ... och faktiskt så tycker jag att kauni funkar fint till sjalar, men så är jag inte så känslig för kli och stick heller. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kauni i en mössa, så jag är nog inte så känslig heller ;-)

      Radera