fredag 20 augusti 2010

Köpstopp!!!

Jag har efter min garninventering insett en sak. Jag måste nog ge mig själv köpstopp, både på garn och tyg, framöver. Jag har gjort det tidigare, men kanske inte lyckats följa det så bra... Men om jag skriver det så här, offentligt, då måste det väl gå!?

Så, här kommer då mitt köpstoppslöfte: Jag ska inte köpa något nytt garn eller tyg fram till nyår. (Ja, jag börjar så, så får vi se om det går så bra att jag kan hålla upp ett tag till.) Köpstoppet gäller även scrapmaterial.

Det finns dock några undantag (finns det inte alltid det?): Om det behövs något nystan för att färdigställa ett projekt, så får jag köpa det. Likaså knappar, band och resår, etc, men BARA om det behövs för färdigställandet av ett projekt, inte bara för att det var så fint. Och skulle jag hitta exakt den rätta petrolgröna nyansen för att göra den stora Harunin jag drömmer om, då får jag faktiskt köpa det.

Men ja, jo, jag är nog lite garnberoende. Faktiskt. På ett AG-möte (Anonyma garnoholics) skulle det nog låta så här: Hej, jag heter solängel och jag kan inte sluta köpa garn... Som tur är är jag inte ensam, inte heller drabbar mitt beroende någon annan. Men just nu lider vi av platsbrist, jag får helt enkelt inte plats med mer garn eller tyg hemma, därav min planerade avhållsamhet. Vi får se hur länge det varar... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar