torsdag 19 augusti 2010

Att göra:

Ibland har jag mer inspiration än tid... När jag sorterade garnerna och stuvade in allt i jättelådan under sängen förra veckan, passade jag på att skriva upp vad jag har för tilltänkta projekt för alla garner. Det blev en lång lista, som fördelad på familjemedlemmarna, ser ut så här:

Till älsklingen U:
* 3 olika mössor, en är påbörjad.
* Sockar, 3-trådigt mellangrått ullgarn + blå-grön-orange freedom spirit.
* Kofta i Rowans Country, med ugglor. Syr ögon på ugglorna nu.

Till Martina:
* "Uppifrån och ner" kofta i Drops Nepal med ränder i M&K Trassel.
* "Uppifrån och ner" kofta i Rowans Tapestry, rosa-rött.

Till Alma:
* "Uppifrån och ner" kofta i Rowans Tapestry, karamellrandig.
* "Uppifrån och ner" tröja i Lucca Fino, lila- och brunrandig.
* Likadan lurvkofta som den Martina fick (om jag orkar, det kan hända jag hittar på nåt annar med resterande 4 nystan.
* Byxor i Greenland (lyckades med konststycket att tova de jag stickade förra vintern, trots 35% nylon i garnet...)
* Sockar, rosarandigt Regia.
* Katt i pälsgarn.

Till mig själv:
* "Uppifrån och ner" kofta i upprepad Ullrik, med ränder i nåt lurvigt (stickade en tröja för kanske 10 år sedan som blev så varm att jag nästan aldrig använt den - nu blir det kofta av det!)
* "Uppifrån och ner" kofta i brun Cocoon med ränder i rosa-lila Manos de Uruguay.
* "Uppifrån och ner" bolero i naturvit classic alpacka från Drops, med tappade maskor längst ner på ärmarna och med instickade pärlor, påbörjad.
* Pulsvärmare i det ljuvliga, handspunna angora/lammullsgarnet, för att matcha den slätstickade Harunin. Fick garnet av älskade U.
* En kofta i brun eco-ull från M&K, påbörjad.
* Mohairtröja i rosa.
* Repa upp och sticka om omlottkofta i mohair, garnet räckte inte och färgen har slutat tillverkas.
* Spetssjal i mörkt lila Elegant från TeeTee. Har inte bestämt om det blir en Annis eller en Laminaria.
* Tå-upp sockar med eget flätmönster i handfärgat rött, z-tvinnat ullgarn från 3 stickor.
* En härva silkblend i rött från Manos de Uruguay ska troligen få bli en halsduk.

Dessutom håller jag på med en Haruni i grönt, handmålat garn från ella rae. Ska troligen bli en present om jag kan få garnet att räcka. Har rivit upp uddspetsen och börjat om på den med mindre stickor.

Dessutom måste jag hitta på något att göra av alla restgarner. Ska försöka ta tag i att sticka restgarnssockar, med två sockar på en gång på magic loop går det ju i alla fall lätt att beräkna åtgången, även om det inte blir roligare att byta färg hela tiden. Jag gillar självrandande sockgarn :-)

Om det verkar som att jag bara har saker att sticka åt mig själv, eller åtminstone många fler än till övriga familjen, så beror det bara på att det alltid kommer saker före i kön ;-)

Förutom garn till allt som jag räknat upp ovan, finns det en hel del andra gosiga garner i lådan. Och, hmm, på några andra ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar