fredag 4 juli 2014

Drakeld

Juniklubben skickades ut före midsommar och nu tror jag att alla fått den, även de som var bortresta när paketet kom.

Jag glömde ju helt bort att fota ullen den veckan, fotade i stort sett inget av det jag gjorde, varken ull eller garn. Hade lite problem med minnet på mobilen, men det är åtgärdat nu, så till nästa klubbutskick ska jag komma ihåg att fota själv! 

Temat för sommarklubben var ju sagans värld. Och juniullen, en mjuk och trevlig Polwarth, fick bli röd, orange och svart, som drakeld. Drakar förekommer i så många sagor, och kan vara både onda och goda. Den här drakelden får vi väl tänka kommer från en snäll drake, som vill värma oss med sin eld. 

Tack Citikas för bilden!


Ullen för juli månad är utvald och preparerad, färgas nu i helgen och skickas till veckan. Det är en helt ny bekantskap för mig, så jag var ju tvungen att spinna en liten, liten provsnutt. Och jag blev kär! Den har karaktär, det är inte den mjukaste ull jag provat, men åh så lättspunnen. Och trevlig. Kanske inget att ha runt halsen om man är känslig, men mycket, ja, trevlig. Det ska bli spännande att höra vad mottagarna tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar