måndag 17 februari 2014

Vårullklubb med socktema

...eller sockullsklubb med vårtema, det är vilket som. :-)

Jag är inte särskilt förtjust i syntet. Dels ur en miljöaspekt, dels för att jag upplever att strumpor med till exempel nylon i garnet är kallare än strumpor i ren ull. Fast ren ull håller ju inte lika bra... alltså har jag gjort egna blandningar, med en tredjedel av något som är tänkt att ge extra styrka, utan att ge den där syntetkänslan. Sedan spelar ju givetvis spinnsättet in, ett löst spunnet två-trådigt garn kommer att hålla sämre än ett kabeltvinnat fyr-trådigt.

Men, i alla fall. Eftersom det inte är syntet i ullen tänker jag att den kommer att funka lika bra att spinna läckra sjal-, vant- eller tröjgarner av, likväl som sockgarn.

Färgerna kommer att ha vårtema, jag längtar efter våren efter den här icke-vintern som varit. Ullen levereras i mars, april och maj. Ullen kommer i handfärgade topsband.

Eftersom jag gillar att göra likadana nystan till strumpor, och jag själv har lite svårt att få 100 gram att räcka till ett par strumpor, har jag tänkt erbjuda två alternativ; 


  1. 100 gram/månad i tre månader för 450 SEK inkl frakt inom Sverige (Norden/Europa + 75)
  2. 150 gram/månad i tre månader för 690 SEK inkl frakt inom Sverige (Norden/Europa + 75)

Alternativ 2. kommer att vara uppdelat på 2 * 75 gram, i två lika flätor, för att underlätta att få två så lika nystan som möjligt.



  • Vill du vara med? Maila mig på solaengel@gmail.com med namn och adress, mail tillbaka med betalningsinformation. Kom ihåg att ange om du vill ha alternativ 1. eller 2. Gärna google/ravelry-nick om du har.

  • Anmälan senast 28 februari.

  • 6 platser kvar.

  • Pris för 3 månader inklusive frakt inom Sverige är 450/690 SEK. För övriga Norden/Europa tillkommer 75 SEK.

  • Frågor? Maila mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar