fredag 7 februari 2014

Januaris önskningar

Januariönskningarna var skog x 3, rosa/lila/grå, blå gradient, grön/grå, fjäll, lila gradient och färgglatt. Ljuset var inte med mig på fotograferingen och jag var för lat för att plocka fram den riktiga kameran, så det är, som vanligt, halvtaskiga mobilbilder. En mörk och en ljus, sanningen ligger väl någonstans mittemellan. 

Det är lite läskigt att färga på grå ull (en corriedale-mix av olika nyanser) eftersom det inte liknar något alls förrän det torkat ordentligt. Jag var riktigt orolig, men blev tillslut riktigt nöjd. Särskilt med fjällullen, där alla fjällets färger kom fram. Det ska bli riktigt spännande att se hur den blir som garn. Ja, det gäller ju alla, förresten.



Nu ska jag börja väga upp och färga februariullen. Ullterapi måste ju vara det enda rätta mot tandvärk, eller hur? (Jag fick visdomständer avlägsnade på tisdag och onsdag.)

2 kommentarer:

  1. Hoppas ullterapin funkade på värken. Tack för ullen med den fina färgen och ja det är fruktansvärt svårt att få det rättvist på bild.

    SvaraRadera