måndag 18 juni 2012

Sjalar...

Jag gillar sjalar. De kräver inte så mycket garn, det finns ingen passform som måste passas och de går relativt fort att göra. De värmer gott om axlarna eller runt halsen och piggar upp även den tråkigaste tröjan/blusen/jackan.

Däremot kan jag ju inte använda alla sjalar jag gör, jag hinner ju inte. Därför tvingar jag mig själv att försöka sälja dessa, även om jag tycker de är vackra och helst skulle vilja behålla dem själv. 

 Halsdukssjal i lyxiga Silk Blend från Manos del Uruguay. Vackert rosa-röd och underbart mjuk. 550:-

Trekantssjal av den lite mindre modellen, Handfärgad och handspunnen i merino och BFL. Garnet är navajo-tvinnat, vilket gör att garnet blir randigt om man färgat ullen i sektioner. Fläta i mitten. 650:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar