måndag 11 juni 2012

Jag ska bara...

Hade tänkt blogga i kväll, när sambon ändå är på trivselkväll med jobbet och barnen sover gott. Har tagit en massa kort på lite stickat, köksträdgården i vardande och lite annat.

Men nej. Huvudet är inte med mig idag, och jag orkar inte mer än att sitta och slösurfa och slötitta på TV. Ska sticka lite också. Den som uppfinner ett biverkningsfritt och säkert botemedel mot migrän lär ha nobelpriset i medicin säkrat, åtminstone om ledamöterna i priskommittén någon gång haft migrän.

Och ja, jag vet att jag egentligen borde ligga i sängen och försöka sova, men det är inte så lätt med huvudvärk det heller. Och det är ganska skönt att sitta själv och bara lyssna på kattens spinnande och sticka enkla räta maskor runt, runt. Tunna finsockar till mig själv ska det bli.

Och imorgon är en annan dag. Som kommer att innehålla ett besök från en naturfilmare. Kanske lite frön kommer ner i jorden, och några små squashplantor som vi fick i helgen. Och ett stillsamt litet firande av sex år tillsammans med världens underbaraste sambo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar