torsdag 15 december 2011

Min fina spinnrock

Spinnhörnan här hemma har börjat ta form så smått. Några små hyllor på väggarna, lite korgar och en skön Emma-fåtölj (med ruskigt fult och slitet tyg, det ska bytas när jag får tid - tills dess gömmer jag eländet med ett snyggt skinn). Korgen som sitter på fallskyddet vid trappräcket är egentligen en cykelkorg, men den här användningen passar mycket bättre nu. Särskilt med tanke på det icke-existerande cykelföret som råder för tillfället.


Som vanligt är det helt omöjligt att fota ifred med en vaken Alma hemma... lilla linslusen min. Ullen som ligger på stolen är köpt från Frankrike via etsy. Ekologisk merinoull som ska bli till en söt liten katt. Hoppas få tillfälle att återkomma till det efter jul. Före jul kommer jag inte att hinna någonting annat än att pyssla med julklapparna. Om jag ens kommer att hinna det...

Under hyllan står den fina härvlaren med varvräknare som köptes samtidigt som spinnrocken. Det var en verkligt lyckad omväg vi tog i somras. Två härvlare och en fantastisk spinnrock på samma gång. Och till ett mycket humant pris, måste jag säga. 


Här är den andra härvlaren. Egentligen lite onödigt, jag behöver ju bara en, men jag kunde inte låta bli att bli handlöst förälskad i den. Kedjedriven och finurlig. Inkarvat i tvärslån nertill är texten "Emma M:sson 1912". Jag gissar att det kanske varit en fästmansgåva till Emma, för snart 100 år sedan! 

2 kommentarer:

  1. En så mysig liten hörna du fått till där hemma! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag önskar bara att jag fått till resten av huset... ;-) Men det kommer väl.

    SvaraRadera