måndag 16 maj 2011

Mer spunnet

Det var ett tag sedan jag spann det här, men tiden bara rusar ifrån mig. Hinner inget, känns det som! Läser sista kursen för terminen, bara det tar ju tid. Sedan har det varit utvecklingssamtal på förskolan, besök i huset, inköp av smått och gott som behövs till huset (bland annat fågelholkar!)... Lägg till några spridda dagar med migrän, så förstår ni varför det varit så väldigt tyst på bloggen.

Nåja, här kommer i alla fall lite garnbilder! Först ut är den orangea art-batten jag köpte på hobbymässan på Slöjdarnas hus. En härlig blandning av olika fibrer, vilket blev till ett riktigt glatt garn (50 g) med en snygg blomma och lite glitter!

Men vad ska det bli? Förslag emottages tacksamt! Som synes är det lite ojämnt spunnet, och som jag skrev ovan, bara 50 g. Men nåt ska det väl gå att göra av det, frågan är bara vad?

Jag köpte också "vanligt" kardflor i blått och grått. Tanken är att det ska bli en mössa, eller nåt, till älskade U. Enligt Lillemor behövs 100 g till en mössa i vuxenstorlek, och det blev lite drygt det, eftersom jag köpte lite gröna lockar för att pigga upp garnet lite extra!


Här är ju inte garnet "uthängt" ännu, utan kommer direkt från sländan, så därför ser det lite trassligt ut.


Men det är så kul att spinna! Nu önskar jag mig bara en spinnkurs i födelsedagspresent och en spinnrock i julklapp ;-) så att det går ännu bättre! Än så länge har jag bara spunnit entrådigt garn, men det skulle vara kul att prova på tvåtrådigt också. Och jag skulle vilja lära mig bemästra spinnrocken, det lilla jag har provat hittills har varit väldigt mycket svårare än att spinna med slända...


Jag har 100 g ospunnen ull kvar, i milda regnbågsfärger. Och ja, det kliar i fingrarna...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar