fredag 4 mars 2011

En tam bäver och lite andra bilder

Det finns en grillplats nere vid ån. I ån bor en bäver. Jag vet inte vad han (hon?) heter, men tam är det visst! Sticker man ner en pinne så kommer den och tar den. :-)

Det finns tre äppelträd på tomten. Bärbuskar också. Och jag ska odla egna jordgubbar!

Utsikten från bakom huset. Man kan nästan skymta grannens hus mellan björkarna.

Där, vid slutet av vägen, ligger den röda lilla stugan.

Ladugården i vinterskrud. Därinne bor för tillfället två kaniner. Tre till bor under vedboden. Och alla fem följer med huset!

Jag sa alltid att jag skulle önska mig ett växthus när jag fyllde 30. Och här är det! Aningens försenat, men väldigt fint. Och ett litet trädgårdsland för att odla morötter, kålrabbi, rödbetor och annat gott. Jag vet inte om det finns ett potatisland redan, men det går väl alltid att ordna!

På måndag ska huset besiktigas. Tumhållning önskvärt. ;-) Då ska jag också fråga om det är ok att jag lägger ut bilder inifrån huset på bloggen, så får ni se vad fint det är! Tre fungerande eldstäder finns det, vedspis i köket och sovrummet(!) och en braskamin i vardagsrummet. Av spåren i golvet att döma har det stått en kakelugn eller dylikt i rummet innanför köket, men den är borta.
För någon vecka sedan köpte jag tyg för att sy nya gardiner till arbetsrummet här i lägenheten. Som tur var hann jag inte sätta saxen i det, så nu får det bli det första syprojektet till huset istället, köksgardiner!





5 kommentarer:

  1. Ser ju ljuvligt ut! Sådär vill jag också bo ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kan knappt vänta. :-)

    SvaraRadera
  3. Det ser helt underbart ut på bilderna!
    Jag ska åka och tjuvkolla nån dag...

    Du, jag planterar lite körsbärstomater som ni kan ha i växthuset om ni vill!

    SvaraRadera
  4. Åh, det ser underbart ut! Så vill jag också bo, även om jag bor i mitt drömhus..

    SvaraRadera
  5. Ellinor: Ja tack! Tänkte höra med Stream också om hon vill bidra med något, hon är visst i full gång med plantering också.

    Katarina: Ja, nu tror jag vi hittat rätt! :-) Det tog visserligen fyra år, men den som väntar på något gott... ;-)

    SvaraRadera