söndag 27 februari 2011

Utlovade bilder 2

Stickar ju en tröja på beställning. Dubbelt garn, mossgrönt Nepal från Drops och Kauni i färgen EA som vandrar mellan grönt, petrol, lila och rosa. Jobbade jag på Kauni skulle jag nog döpa färgen till krokus. Eller iaf något lite roligare än "EA". Det säger ju liksom inget.

Här provar U tröjan för att jag ska se hur mycket till jag måste sticka på kroppen.


Efter att beställaren fått prova också och säga sitt stickade jag kroppen klar. Efter att denna bilden togs har jag börjat på ärmarna, men inte kommit så långt. Skolan kom i vägen, så att säga.


Men fy, så svårt det är att fånga färger på bild, särskilt i blixtljus. Den är inte alls så skrikig i verkligheten som den verkar på bilderna. Bara riktigt, riktigt läcker med mjuka färgövergångar i och med användningen av ett enfärgat garn i grunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar