tisdag 21 november 2017

Mars

Mars, när ljuset återvänt på riktigt och vi börjat vänta lamm på allvar... lite hantverk hinns förstås alltid med också!


Garnet färgades mörkt blått, med lite svart och grönt i färgbadet. Planen var dels mössa, dels mönsterstickade vantar...


Och så fick de söta hundarna sina söta tröjor. Lite protester när de skulle på, men sedan var de rätt nöjda, särskilt lilla Molly som är mest frusen av de två.


Färgade en massa olika blå och gröna nyanser till dotterns islandskofta. Sambon valde bland de här färgerna till sin kofta också.


Och efter ett gäng mössor med olika avslutningar hittade jag äntligen en jag kände mig nöjd med. Nu är det bara det där med att få ner mönstret på papper och hitta någon som vill provsticka lite också...


Damerna i stallet börjar bli tjockare och tjockare...



Och matte passar på att inspektera krypgrunden till huset innan handledsoperationen i april. Torrt och fint, inga problem - förutom att det är rätt trångt och dessutom lite för mycket spindlar för min smak...




Den första islandskoftan hann nästan bli helt klar innan operationen. Jag började sy fast dragkedjan i väntrummet på handkirurgen.


Spricker de inte snart!?


Ja, tydligen! :-) Vitsippa först ut, med tvillingarna Birk och Ronja. Allt gick bra, hon är en duktig mamma och fixade allt själv.


Det vita garnet fick efter önskemål bli grått, med lite blått och grönt i färgbadet för att matcha det blå ännu bättre.


Och så fick jag tillbaka min fina kofta från mästerstickaren Elisabeth. Fantastiskt vackert arbete. Och en underbar kofta som förutom att värma mig kommer att hjälpa mig att hålla vikten, eftersom den inte medger att jag går upp det minsta... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar