onsdag 19 november 2014

Lite lyxigare vinterklubb

Det är ju bra att man har klubbmedlemmar som ger en en vänlig spark i baken ibland, genom att betala in klubbavgift redan innan man helt bestämt sig för att köra en vinterklubb ;-) Jag funderade lite på om jag skulle göra en månads uppehåll, men nu blev jag ju lite peppad, så nu kör vi! 

Den här hösten, med allt regn och gråväder, och åtminstone för mig en hel massa stress (ja, hela året har varit rätt körigt känns det som) känns lite tung och trist och därför tyckte jag att det skulle passa med en liten "skämma-bort-sig-själv-klubb", med extra mysig ull och lite högre lyxfaktor. Alltså föddes tanken om en lite lyxigare vinterklubb, även om jag som sagt funderade på att ta en månads paus. Vi kan alla behöva lite extra guldkant under mörka höst- och vinterdagar, särskilt innan snön hinner komma. Om den kommer i år, förra vintern var ganska snöfattig även här i Västerbotten.

Vinterns klubb kommer att vara lite dyrare, men också lite lyxigare, med mjuka lyxblandningar. Temat är "sikta mot stjärnorna", men hur jag tolkar det blir en överraskning. En av månaderna kommer det troligen ett kardflor istället för ett topsband, vilket har med kvantitetstekniska orsaker att göra. Det är dock ingen artbatt med glitter, så den som lider av glitterfobi kan andas ut! (Om någon skulle vilja ha glitter/extra skimmer i den ullen går det bra att säga till dock, så blandar jag i lite.)

Klubben sträcker sig alltså över december, januari och februari. Varje månad får du minst 100 g ull/fiberblandning, minst 25% är lyxigare än mjuk och trevlig ull, handfärgad enligt stjärntemat ovan. Någon liten överraskning brukar följa med i varje paket. Kostnad för 3 månader inklusive porto inom Sverige; 600 SEK. (Skickar inom Norden/Europa för 700 SEK). Anmälan är öppen till 10 december, första paketet skickas så att det kommer innan jul, förutsatt att posten sköter sin del av del hela.


  • Vill du vara med skickar du ett mail till mig på solaengel@gmail.com innehållande namn och adress (ja, gärna adress även om du varit med tidigare), gärna eventuellt nätalias (jag tycker om att kolla på andra ullnördars bloggar).
  • Skriv i mailet om du vill ha lite bling i den ull som kommer i flor istället för topsband.
  • Anmälan öppen till 10 december. (I mån av plats kan det gå bra med senare anmälan, men då kan jag inte lova paket före jul.)
  • 1 plats kvar (8 totalt)
  • Frågor? Maila mig! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar