måndag 20 december 2010

Dåligt med inlägg nu...

Men december har varit jobbig hittills. Först var käre U sjuk, helgen vid första advent. Andra advent var vi faktiskt hyfsat pigga allihop, men då var det ju julmarknad.
Sedan fick Alma feber, som steg och steg tills den toppade på dryga 40°, dagen efter var hon piggelin igen.
I tisdags fick Martina feber, som liksom Almas blev högre för var dag. Toppnoteringen på 40,5° var riktigt jobbig, med näsblod och ordentliga hostattacker. Men i lördags vände det, även om näsblodet spökade lite fortfarande.
Igår lämnade vi henne i Ö-vik för en hel veckas jullov hos pappan. Åkte till svärföräldrarna och hälsade på, åt middag. Jag kände mig lite frusen, och när vi kom hem kollade jag min temp. Är visst min tur nu... Hosta, feber och en hemsk värk i kroppen-

Dessutom har jag inte sovit ordentligt på två veckor eftersom barnen varit sjuka och jag legat på helspänn på grund av det. Alma har också fått hosta nu, en och en halv vecka efter febern, så inatt hostade vi ikapp, hon och jag.

Jaja. Tanken är i alla fall att jag ska försöka få till några inlägg i veckan. Jag har ju faktiskt hunnit pyssla lite, bland annat så har fröknarna på Martinas avdelning fått julpresent. Och så är jag med i ett julpysselbyte på Sjalbarn. Jag stickar för fullt på käre Us julklapp och är nästan klar med en liten sak till en av nätkompisarna. Det kommer en liten virkbeskrivning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar