lördag 2 oktober 2010

Fiberfestivalens fynd!

Ja, inte gick det att hålla på nåt köpstopp när det var fiberfestival, inte.

Det blev en finurlig liten slända så att jag kan spinna förgarnet jag fick av snälla Kristin, som synes har jag redan börjat. Sländan är gjord så att man får ett färdigt nystan när man spunnit klart. Den lila ullen (med 30% silke) som ligger ovanför följde med, lockarna köpte jag till för 15:-. Det brun-orangea garnet är silkblend från manos del uruguay. Det ska bli en legolas åt mig själv.
Dessutom köpte jag ull och lockar som lämnades kvar på Slöjdarnas hus, för att spinnas till garn som sedan ska skickas till mig - spännande!

Det var en riktigt trevlig dag som jag och ella hade. Busiga barn var ju också med, men det gick ändå förvånasvärt bra. Alma älskar garn ('arn! säger hon med bestämd röst och pekar på alla vackra garner) och ull, så hon gick glatt runt och pekade och klappade. När jag handlat bar hon omkring på påsen och visade glatt upp innehållet för alla intresserade. Hon hade också tänkt prova att spinna på spinnrock, men hade lite svårt att nå fram till trampan. Det blir nog en pysselunge av henne med, precis som storasyster och mamma.

Nu ska jag försöka ta igen lite sömn, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar