lördag 23 oktober 2010

Ett inlägg i all hast

Det har inte blivit så mycket bloggat på sistone. Jag får aldrig riktigt sitta ifred vid datorn. Och det blir så konstiga inlägg när Alma ska vara med och skriva :-)

Jag har i alla fall börjat komma överens med sländan. Men att det blir ett färdigt nystan när man är klar, det är en sanning med modifikation. Man måste ändå härvla upp garnet, blöta det och hänga upp det med en liten tyngd så att det behåller tvinningen. Men strunt samma, jag trivs med den och den är vacker att se på. Det kommer att komma bilder framöver på det jag ådstakommit. Och blir jag nöjd, kanske en liten utlottning av solängel-spunnet garn också.

Köpstoppet är vansinnigt svårt att hålla. Man kan nog säga att det är helt kört, faktiskt! ;-) De hade billigt Lovvika-garn på ICA Maxi, så det blev några härvor. Sedan skulle Alma behöva en lite grövre kofta, och eftersom jag inte hade något garn hemma blev det en tur till garnaffären och 8 nystan Alaska i rost, oliv, lila och brunt till en randig kofta.

Sedan så har jag kommit på en belöning till mig själv också. Jag har på något underligt sätt lyckats gå upp fyra kilo under hösten, vilket känns lite surt när jag var så glad över att ha gått ner en hel massa efter Almas födelse. Så, för att peppa mig själv till att gå ner dessa kilon igen, har jag lovat mig själv att köpa garn till en Sylvi när det är gjort! Blev extra sugen på att sticka den när jag insåg att blombladen stickas på i efterhand. Genast insåg jag att jag då vill göra en mörk kappa, brun, grön eller blå, kanske, med riktigt lysande blommor.

2 kommentarer:

  1. Sylvia låter bra! Då kanske jag blir lite motiverad också!!
    Dessutom är den väldigt fin och rolig att sticka! Eller, min har ju legat still väldigt länge nu...

    SvaraRadera
  2. Ella: Fniss, du kanske måste byta garn ;-)

    SvaraRadera