fredag 9 juli 2010

Välkommen!

Oj, hjälp, vad håller jag på med? Jag ska börja blogga hade jag tänkt. Mest om sakerna jag pysslar och sysslar, men känner jag mig själv rätt kommer det också att bli en del tankar och funderingar, om livet i stort och smått.

En liten presentation kanske?

Jag är tvåbarnsmamma och sambo. Här hemma bor också två katter, vi låter det vara osagt om de bor hos oss eller tvärtom... Jag har alltid sysslat med hobby och hantverk på ett eller annat sätt. Jag har målat, broderat, täljt, gjort knivar, scrappat.... De senaste åren har stickning och klädsömnad dominerat (det blir så stökigt hemma om jag slänger upp bandputsen på köksbordet och börjar forma knivskaft, en av nackdelarna med att bo i lägenhet). Följaktligen kommer bloggen nog mest att handla om de saker jag stickar och de ting jag syr. Åtminstone just nu.

Utseendet på bloggen kommer förhoppningsvis snart att förbättras, när jag lärt mig mer om hur det funkar, men nu har jag lite bråttom att komma igång. Jag har nämligen lovat metamorphosis en sak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar