torsdag 13 mars 2014

Platser kvar!

Det finns fortfarande några platser kvar i ullklubben, tänkte att jag skulle fresta lite med bilder på mars månads ull. Jag är fasligt less på grådaskig himmel, blötsnö, slask och is. Jag saknar gnistrande vårvinter med klarblå himmel och sprakande soluppgångar. Alltså färgade jag ullen sådan. Faktiskt verkar det ha hjälpt lite, för nu har vi haft flera dagar med riktigt vackert väder. :-) I februari hade Västerbotten åtta soltimmar. ÅTTA! På en hel månad! Det är inte att undra på att man längtat efter solen.

Ullen är en blandning av Falkland, BFL och tencel, en tredjedel av vardera och maximalt blandad. Väldigt, väldigt lättspunnen, jag som helst stickar (och därmed spinner) lite tjockare garner spann 200 meter tvåtrådigt på 100 gram utan att ens försöka spinna tunt. Det tvåtrådiga jag spunnit känns också tämligen starkt, så jag tror nog att det skulle bli ett väldigt fint sockgarn, särskilt om man kabeltvinnar. Det skulle också bli ett väldigt snyggt entrådigt sjalgarn tror jag. 

Två platser med 150 gram och tre platser med 100 gram finns kvar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar